Leestijd: 14 min (read)

Social Media

Het sprookje van de marketeer: “En ze deelden nog lang en gelukkig ..”

Vanmiddag zag ik een tweet voorbijkomen van marketeer Patrick Petersen met de tekst "Steeds meer malafide webshops. Geloof niet meer in sprookjes". Na wat...

Wie gehoord wil worden heeft luisteraars nodig!

Het is een veelgehoorde klacht van bedrijven in de social media: "We posten al maanden zorgvuldig samengestelde berichten op ons Twitter account, maar het...

Hoe de social media haar tanden zette in Haren!

Wie gisteren met verbazing of verbijstering de berichtgeving over het uit de hand gelopen feestje van 'sweet-sixteen' Merthe uit Haren heeft gevolgd, zag met...

Snelle acties en reacties, het wordt van je verwacht!

Je mobiel roept! Voorrang aan je mobiel!
??? Op mijn pad kwam een onderzoekje naar het gebruik van de mobiele telefoon onder medewerkers in een bedrijf...

Op de grens van beïnvloeding en manipulatie

Marketing heeft als doel om de motivatie/keuze van mensen te beïnvloeden. In een markt met veel aanbieders is dat een noodzakelijk kwaad. Deze beïnvloeding gebeurt...

Social Media Fatigue – Deel I

Deel I - Onderzoeksbureau's als Gartner en GlobalWebIndex tonen aan dat een steeds grotere groep gebruikers tekenen vertoont van 'social media fatigue'. Of in...

Wie ben jij werkelijk en wie ben je online?

Eind 1999 beheerde ik als internet provider een chatserver voor een paar honderd afgedankte fans van de eerste real life soap "Big Brother". Chat...

Het ‘VIRUS’

Burn out, whiplash, muisarm, de vampierenziekte….  en nu dan ook het 'VIRUS’. En dan heb ik het niet over een virale bacterie of een destructieve ‘bug’ in een computersysteem, hoewel het...

Latest news

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de Bree een 'lean' aanpak voor om van 'idee tot succesvolle...
- Advertisement -spot_imgspot_img

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey in 2017 laat weinig heel van de beloftes van de...

Het destructieve effect van het Silo Syndroom

Het was op een donderdagmiddag. Vanuit de ruimte waar de marketeers zich bevonden klonk geschater. Collega's van andere afdelingen...

Must read

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey...
- Advertisement -spot_imgspot_img

You might also likeRELATED
Recommended to you

We kopen geen features, we kopen beloften

Elke dag verschijnen er nieuwe producten, tools en apps...

Wat kunnen we leren van Narcissus?

Face-to-face praten we 30-40% over onszelf, maar in de...