Leestijd: 14 min (read)

Marketing

Innoveren, transformeren, remodelleren, of ..

De versnelling van technologie raakt ons allemaal, in positieve en negatieve zin. Terwijl de consument garen spint bij de goedkope ritjes met Uber Pop,...

Startup Success Story: Dollar Shave Club

The commercial from DollarShaveClub.com (DSC), that went viral in 2012, is a wonderful example of customer-focused, direct-to-consumer marketing. This week Unilever bought the startup for...

Leren van de quartz-crisis: branding in optima forma

Zwitserse horlogemakers zijn niet de geestesvaders van branding, maar een aantal topmerken wist de quartz-crisis in de jaren '70 en '80 alleen te overleven dankzij een slimme brand strategie....

Moeten we het communicatievak opnieuw verbinden met nut en noodzaak?

Ten eerste: De vakbeoefenaar lijkt steeds meer losgezongen van een goede basis. Van stevige vakkennis en goed onderzoek naar de nieuwe werkelijkheid van het...

Boekbespreking: Handboek Conversie & Customer Journey Mapping

De jongste telg in de serie marketingboeken van bestseller-auteur Patrick Petersen (@onlinemarketeer) "Handboek Conversie & Customer Journey Mapping" is wederom een uiterst praktisch handboek...

Succes op korte termijn? Vergeet content marketing maar!

De noodzaak van content marketing uitleggen aan een sales-driven organisatie is zoiets als groene energie trachten te verkopen aan een kolenboer. Ik verbaas me steeds...

We kopen geen features, we kopen beloften

Elke dag verschijnen er nieuwe producten, tools en apps op de markt. Vaak weinig onderscheidend van hetgeen al bestaat. Desondanks blijven marketeers hun verhaal ophangen aan een...

Latest news

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de Bree een 'lean' aanpak voor om van 'idee tot succesvolle...
- Advertisement -spot_imgspot_img

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey in 2017 laat weinig heel van de beloftes van de...

Het destructieve effect van het Silo Syndroom

Het was op een donderdagmiddag. Vanuit de ruimte waar de marketeers zich bevonden klonk geschater. Collega's van andere afdelingen...

Must read

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey...
- Advertisement -spot_imgspot_img

You might also likeRELATED
Recommended to you

Technologiegigant BlackBerry: van hero naar zero in 15 jaar

"Who doesn't have a smartphone?", vraagt Jacquie McNish, co-auteur...

Change is the only constant

Steeds weer verbaas ik me over bloggers die voortdurend oproepen...