Leestijd: 14 min (read)

Management

Wie is straks verantwoordelijk voor de gevolgen van algoritmische keuzes?

In mijn wekelijkse radioprogramma De Digitale Media (Omroep Flevoland) had ik het deze week over het thema kunstmatige intelligentie (AI). Dit naar aanleiding van...

The Purpose of Business | Customer 360°

Long ago Peter Drucker, the father of business consulting, made a very profound observation: "Because the purpose of business is to create a customer,...

Wat hebben Jobs, Cook, Gates en Balmer van doen met cycliciteit?

Vanmiddag reageerde ik op door een Paul Barnett gedeeld bericht van Steve Blank met als titel "Steve Jobs's worst decision was promoting Tim Cook"....

Groeiplanning op basis van Profit-mapping

Er bestaat redelijk wat begrip over het verschil tussen product centricity en customer centricity, maar over de groeipaden lijkt minder bekend. Laten we eerst eens...

Na de shift van offline naar online is inline de nieuwe heilige graal

Hoewel deze post voortkomt uit een typo in een slide tijdens een presentatie, begreep ik dat de implicaties enorm waren en in ieder geval...

Geen klant is gelijk, volgens Don Peppers

Volgens Don Peppers, auteur van ondermeer The One to One Future en Enterprise One to One hield een stellig betoog om klanten niet over...

Stakeholder EQuitability als 4e waardestrategie

De Customer SONAR™, waar ik de afgelopen 5 jaar aan heb gewerkt, is een uniek en krachtig instrument wat in één overzicht de brug...

Onderscheidend vermogen of schreiend onvermogen?

De perceptie van de acute noodzaak tot transformeren waant door de burelen als het spook-van-de-naderende-irrelevantie. Niet onverwacht lijken de veelal gekunstelde uitkomsten van de...

Latest news

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de Bree een 'lean' aanpak voor om van 'idee tot succesvolle...
- Advertisement -spot_imgspot_img

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey in 2017 laat weinig heel van de beloftes van de...

Het destructieve effect van het Silo Syndroom

Het was op een donderdagmiddag. Vanuit de ruimte waar de marketeers zich bevonden klonk geschater. Collega's van andere afdelingen...

Must read

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey...
- Advertisement -spot_imgspot_img

You might also likeRELATED
Recommended to you

Boekbespreking: Handboek Conversie & Customer Journey Mapping

De jongste telg in de serie marketingboeken van bestseller-auteur...