InnovationBusinessAn Integrated Approach To Business: Close The Loop!

An Integrated Approach To Business: Close The Loop!

-

- Advertisment -spot_img
Leestijd: 1 min (read)

Research at IBM by PulsePoint shows that 84% of Digital Transformation fail, while others claim that between 81% and even 93% of CX initiatives do as well.

Why? Mostly because of two factors: a broken culture and a broken infrastructure.

What do I mean by that?

Culture is about people and regardless of any digital initiatives, you’ll still need people to push the envelope. Secondly, the value chain is all about getting the right processes, systems, and structures in place to follow through on any promises made to customers.

This requires an integrated approach, front-to-back, to close the loop. To try and ‘solve’ it through technology alone isn’t just counterproductive, it is plain ignorant.

Similar to Total Football and Total Hockey, we might want to refer to this integrated approach towards creating and delivering value to the customer as “Total Company”, “Total Business”, or “Total Value Chain”. Or maybe incorporate words like closed-loop, value network or something else.

Love to read your thoughts/suggestions!

PS #1 – My way of looking at business has been integrative from the start. I’ve created the ROUNDMAP to describe the 360-degree customer lifecycle, the Customer Dynamics, not as a stand-alone but as an integrated part of the Corporate Dynamics.

You can view the image above as PDF here.

PS #2 – Customer Experiences, often driven by digital, are known to drive customer loyalty and retention. Should you focus your efforts on gaining more first-time customers or retaining more of them? And who should you hold on to? How much could you spend?

 You can view the image above as PDF here.

Edwin Korver (Gonzalez) - CROSS SILO BV
Edwin Korver (Gonzalez) - CROSS SILO BVhttps://cross-silo.com
CEO, CROSS SILO BV en Uitgever van iCity Magazine
 
Ontwerper van de ROUNDMAP - een 360-graden mapping systeem gericht op waardecreatie, klantinteractie en duurzame klantwaarde (CLV) - https://roundmap.com
 
Eerder werkzaam voor o.a. Dow Jones (US), CMG Finance (NL), SCSK Corporation (Japan), The Internet Plaza en Enternet. Beschikbaar als lid RvB (CMO/CDO/CSO) of RvC.

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Latest news

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de Bree een 'lean' aanpak voor om van 'idee tot succesvolle...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey in 2017 laat weinig heel van de beloftes van de...

Het destructieve effect van het Silo Syndroom

Het was op een donderdagmiddag. Vanuit de ruimte waar de marketeers zich bevonden klonk geschater. Collega's van andere afdelingen...

Het gevaar van bestuurlijke over- of onderstuur bij digitale transformaties

De meesten van ons zijn gewend te werken in een organisatie, waarbinnen de directie de doelen stelt en de...
- Advertisement -spot_imgspot_img

Transformatie vraagt ontzettend veel moed!

Vroeg of laat zal elk bedrijf er een keer aan moeten geloven: de sprong wagen en naar de overkant...

Elementor – De meest flexibele en krachtige pagebuilder voor WordPress

Wie regelmatig een website in Wordpress bouwt kent de routine: je bladert wat op een site als Themeforest, koopt voor...

Must read

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey...
- Advertisement -spot_imgspot_img

You might also likeRELATED
Recommended to you