Uncategorized"Smart Cities redden de detailhandel"

“Smart Cities redden de detailhandel”

-

- Advertisment -spot_img
Leestijd: 2 min (read)

Amsterdam, 22 mei 2018 – De Europese Commissie heeft recent een reeks best practices gepubliceerd die de detailhandel stimuleren en de vitaliteit van stadscentra moeten bevorderen door deze aantrekkelijker te maken voor consumenten.

Het creëren van een smart city is daarbij onontbeerlijk. “Een slimme stad biedt retailers nieuwe commerciële kansen en zorgt voor een verhoogde customer engagement, waarbij de online en offline wereld samenkomen”, zegt Spencer Hinzen, EMEA Director Business Development bij Ruckus Networks.

De Europese Commissie (EC) wil de detailhandel in Europa stimuleren en moderniseren. In een onlangs voor dit doel gepubliceerde gids staan praktische suggesties voor overheden om retailers te helpen technologische veranderingen te omarmen en zich voor te bereiden op de uitdagingen van de toekomst. Een van de doelstellingen is “de stadscentra aantrekkelijker te maken voor consumenten”, meldt de Commissie. De publicatie komt naast de lancering van het WiFi4EU-programma, waarmee de EC alle Nederlandse gemeenten de kans geeft aan de slag te gaan met het ontwikkelen van een smart city. Elke gemeente kan onder dit programma gebruikmaken van een subsidie van € 15.000,- voor de installatie van WiFi hotspots, om zo een start te maken met een smart city actieplan.

Deze steun voor de ontwikkeling van smart cities is voor retailers uitstekend nieuws, stelt Spencer Hinzen van Ruckus Networks. “Dankzij nieuwe technologieën worden winkeliers kostenefficiënter, kunnen ze het contact met de klant intensiveren en beter op de behoeften inspelen. De customer engagement neemt toe, de online en offline wereld komen samen en de interactiviteit met de klant krijgt een enorme boost. Consumenten die in de stad een aankoop doen, willen dezelfde ervaring als wanneer ze thuis online shoppen. Smart city WiFi netwerken zullen klanten weer naar de stad halen.”

Dankzij een goed functionerend WiFi-netwerk kan een smart city veel data verzamelen om zo extra inzichten te krijgen in bezoekers en klanten. Deze data kan worden ingezet voor bijvoorbeeld gerichte marketing- of reclamecampagnes, verbeterde dienstverlening en verhoging van de klantloyaliteit. Hinzen: “In combinatie met bluetooth beacons kun je bijvoorbeeld ook de interactiviteit verhogen. Wanneer bezoekers in een bepaalde zone in de winkel terechtkomen, kunnen ze een melding of promo op hun toestel zien. En als je dat verder ontwikkelt, is het mogelijk om op basis van een gebruikersprofiel een bepaalde boodschap op een van de schermen in de winkel weer te geven. Daardoor creëer je een unieke beleving voor de klant en dus voor een nieuwe beleving in stadscentra.”

iCity Magazine Redactie
iCity Magazine Redactiehttp://icity.nl
iCity is een online magazine wat als doel heeft de gevolgen van sociale en technologische innovatie te helpen duiden in de context van relevante politieke, economische, sociale en technologische gebeurtenissen.

PERSBERICHTEN worden weergeven 'AS-IS'. iCity is niet en kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de juistheid van het bericht, noch kan iCity aansprakelijk worden gesteld voor de auteursrechten, welke al dan niet rusten op het aangeleverde materiaal. Mocht u van mening zijn dat de inhoud van het persbericht onjuist is en/of dat er op eniger wijze inbreuk gemaakt is/wordt op de rechten van derden, dan dient u zich te vervoegen bij de opsteller van het persbericht, zoals vermeld onderaan elk persbericht. Indien mocht blijken uit communicatie met de opsteller dat er inderdaad inbreuk gemaakt is/wordt, dan zullen wij uiteraard meewerken om die inbreuk niet langer te laten voortbestaan.

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Latest news

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de Bree een 'lean' aanpak voor om van 'idee tot succesvolle...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey in 2017 laat weinig heel van de beloftes van de...

Het destructieve effect van het Silo Syndroom

Het was op een donderdagmiddag. Vanuit de ruimte waar de marketeers zich bevonden klonk geschater. Collega's van andere afdelingen...

Het gevaar van bestuurlijke over- of onderstuur bij digitale transformaties

De meesten van ons zijn gewend te werken in een organisatie, waarbinnen de directie de doelen stelt en de...
- Advertisement -spot_imgspot_img

Transformatie vraagt ontzettend veel moed!

Vroeg of laat zal elk bedrijf er een keer aan moeten geloven: de sprong wagen en naar de overkant...

Elementor – De meest flexibele en krachtige pagebuilder voor WordPress

Wie regelmatig een website in Wordpress bouwt kent de routine: je bladert wat op een site als Themeforest, koopt voor...

Must read

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey...
- Advertisement -spot_imgspot_img

You might also likeRELATED
Recommended to you