InnovationOnderscheidend vermogen of schreiend onvermogen?

Onderscheidend vermogen of schreiend onvermogen?

-

- Advertisment -spot_img
Leestijd: 1 min (read)

De perceptie van de acute noodzaak tot transformeren waant door de burelen als het spook-van-de-naderende-irrelevantie. Niet onverwacht lijken de veelal gekunstelde uitkomsten van de zoektocht naar ‘onderscheidend vermogen’ eerder op het voortbrengsel van iemand met een bipolaire stoornis, dan dat van een duurzaam geleid bedrijf.

differentiation-overdrive

Tom Fishburne, de maker van bovenstaande karikatuur, raakt wat mij betreft de essentie. Ondanks de aantoonbare kracht van de gepersonaliseerde, emotionele verbinding tussen merk en klant blijven bedrijven het zoeken in ineffectieve positioneringen, differentiaties en optimalisaties.

Shep Hyken, auteur van ondermeer Amaze Every Customer Every Time, beschreef het als volgt: “The company that can make a customer feel like an individual and get them emotionally connected wins with repeat business, word-of-mouth promotion and brand loyalty.”

Daar is geen woord Spaans bij ..

In de komende weken ga ik hier een aantal artikelen over schrijven, die in enige vorm ook in mijn aankomende boek ‘Customer Dynamics‘ (09/2017) zullen terugkomen.

Titel: Customer Dynamics
ISBN: 9789082722208
Auteur: Edwin Korver
Uitgever: iCity Publishing
Publicatie: September 2017

Edwin Korver (Gonzalez) - CROSS SILO BV
Edwin Korver (Gonzalez) - CROSS SILO BVhttps://cross-silo.com
CEO, CROSS SILO BV en Uitgever van iCity Magazine
 
Ontwerper van de ROUNDMAP - een 360-graden mapping systeem gericht op waardecreatie, klantinteractie en duurzame klantwaarde (CLV) - https://roundmap.com
 
Eerder werkzaam voor o.a. Dow Jones (US), CMG Finance (NL), SCSK Corporation (Japan), The Internet Plaza en Enternet. Beschikbaar als lid RvB (CMO/CDO/CSO) of RvC.

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Latest news

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de Bree een 'lean' aanpak voor om van 'idee tot succesvolle...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey in 2017 laat weinig heel van de beloftes van de...

Het destructieve effect van het Silo Syndroom

Het was op een donderdagmiddag. Vanuit de ruimte waar de marketeers zich bevonden klonk geschater. Collega's van andere afdelingen...

Het gevaar van bestuurlijke over- of onderstuur bij digitale transformaties

De meesten van ons zijn gewend te werken in een organisatie, waarbinnen de directie de doelen stelt en de...
- Advertisement -spot_imgspot_img

Transformatie vraagt ontzettend veel moed!

Vroeg of laat zal elk bedrijf er een keer aan moeten geloven: de sprong wagen en naar de overkant...

Elementor – De meest flexibele en krachtige pagebuilder voor WordPress

Wie regelmatig een website in Wordpress bouwt kent de routine: je bladert wat op een site als Themeforest, koopt voor...

Must read

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey...
- Advertisement -spot_imgspot_img

You might also likeRELATED
Recommended to you