MarketingClinic: Customer Centricity - van waarde voor de klant,...

Clinic: Customer Centricity – van waarde voor de klant, naar waarde van de klant

-

- Advertisment -spot_img
Leestijd: 2 min (read)

Graag nodigen wij u uit voor de clinic ‘Customer Centricity – van waarde voor de klant, naar waarde van de klant‘ door Edwin Korver op vrijdagmiddag 17 maart 2017 van 13.00u – 15.00u bij Beeckestijn Business School in Leusden.

Wil je erbij zijn, meld je dan hier aan.

In deze clinic gaan we in op de kansen en beperkingen van customer centricity, ofwel ‘klantwaarde-gerichtheid’.

Het sturen op klantwaarde is enorm in belang toegenomen. Klantwaarde is het beste te definiëren als de balans tussen waarde voor en waarde van de klant. Uiteindelijk dient een organisatie waarde te leveren aan de klant in de vorm van kwaliteit, service en de juiste propositie. Kennis van de klant, de customer insights, is daarbij onmisbaar. Welke klant wilt u graag hebben? Wat betekent deze klant voor u in termen van winstgevendheid, klanttevredenheid en recommandatie?

Onder voortdurende invloed van de globalisering, digitalisering, ongrijpbare concurrentie en de snel veranderende regelgeving wordt het bedrijven steeds moelijker gemaakt zich te differentiëren op pure productwaarde. De kosten van het werven of zelfs maar het behouden van marktaandeel nemen -mede als gevolg daarvan- dermate toe, dat bedrijven zich terecht zorgen maken over hun winstgevendheid.

Van klantwaarde naar bedrijfswaarde
Door de focus tijdelijk te verleggen van productwaarde naar klantwaarde kan de organisatie naar veiliger wate­ren worden geleid en de winstmarges weer worden vergroot – om van daaruit opnieuw te leren, te experimen­teren en te innoveren. Tijdelijk. Want we zullen zien dat bedrijven in het verleden vaker hebben teruggegrepen op het behouden en ontwikkelen van klantwaarde. Om daarna, als de omstandigheden dat toelieten, de balans weer iets te verschuiven van demand fulfillment naar demand generation. Daarom ook belangrijk de verandingen duurzaam te ontwikkelen, om uit de gevarenzone te blijven.

Tijdens de clinic laten we aan de hand van het CEL360™ model zien hoe de organisatie emotionele waarde kan ontwikkelen rond het merk (van IQ naar EQ), met als doel de juiste balans tussen waarde van en waarde voor de klant te optimaliseren en meetbaar te maken op basis de Customer Lifetime Value.

Voor wie?
De clinic is gericht op marketeers, sales-management, business development, CRM management en customer insights management.

Door wie?
Edwin Korver is bedenker van CEL360™ – een 360-graden klantbeeld; oprichter van Tenfore Associates BV, een marketing- en managementbureau gespecialiseerd in customer equity; editor van iCity Magazine; en 20 jaar internet ondernemer. Hij werkt momenteel aan zijn boek “Scoren op klantwaarde – Van klantreis naar bedrijfs­waarde” (Engelstalig: “Profit from Customer Equity – From customer journey to company valuation”) – 2017.

Aanmelden
Kom op vrijdagmiddag 17 maart 2017 naar deze nieuwe clinic bij Beeckestijn Business School. De clinic wordt gehouden van 13:00 uur tot 15:00 uur bij Beeckestijn Business School, Leusderend 30, 3832 RC te Leusden. Inloop is mogelijk vanaf 12:40 uur. Deelname is gratis.

iCity Magazine Redactie
iCity Magazine Redactiehttp://icity.nl
iCity is een online magazine wat als doel heeft de gevolgen van sociale en technologische innovatie te helpen duiden in de context van relevante politieke, economische, sociale en technologische gebeurtenissen.

PERSBERICHTEN worden weergeven 'AS-IS'. iCity is niet en kan niet aansprakelijk gesteld worden voor de juistheid van het bericht, noch kan iCity aansprakelijk worden gesteld voor de auteursrechten, welke al dan niet rusten op het aangeleverde materiaal. Mocht u van mening zijn dat de inhoud van het persbericht onjuist is en/of dat er op eniger wijze inbreuk gemaakt is/wordt op de rechten van derden, dan dient u zich te vervoegen bij de opsteller van het persbericht, zoals vermeld onderaan elk persbericht. Indien mocht blijken uit communicatie met de opsteller dat er inderdaad inbreuk gemaakt is/wordt, dan zullen wij uiteraard meewerken om die inbreuk niet langer te laten voortbestaan.

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Latest news

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de Bree een 'lean' aanpak voor om van 'idee tot succesvolle...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey in 2017 laat weinig heel van de beloftes van de...

Het destructieve effect van het Silo Syndroom

Het was op een donderdagmiddag. Vanuit de ruimte waar de marketeers zich bevonden klonk geschater. Collega's van andere afdelingen...

Het gevaar van bestuurlijke over- of onderstuur bij digitale transformaties

De meesten van ons zijn gewend te werken in een organisatie, waarbinnen de directie de doelen stelt en de...
- Advertisement -spot_imgspot_img

Transformatie vraagt ontzettend veel moed!

Vroeg of laat zal elk bedrijf er een keer aan moeten geloven: de sprong wagen en naar de overkant...

Elementor – De meest flexibele en krachtige pagebuilder voor WordPress

Wie regelmatig een website in Wordpress bouwt kent de routine: je bladert wat op een site als Themeforest, koopt voor...

Must read

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey...
- Advertisement -spot_imgspot_img

You might also likeRELATED
Recommended to you