MediaBoek & FilmBoekbespreking: Handboek Conversie & Customer Journey Mapping

Boekbespreking: Handboek Conversie & Customer Journey Mapping

-

- Advertisment -spot_img
Leestijd: 1 min (read)

De jongste telg in de serie marketingboeken van bestseller-auteur Patrick Petersen (@onlinemarketeer) “Handboek Conversie & Customer Journey Mapping” is wederom een uiterst praktisch handboek voor marketeers. Eerder besprak ik al het Handboek Content Strategie, wat eveneens uitermate praktisch bleek.

Zelf ben ik nu ruim 2 jaar bezig met een integraal Customer Lifecycle model, genaamd CEL360™. Anders dan de Customer Journey (een reeks van contactmomenten) beperkt het CEL360™ Model zich niet tot de marketing, maar bekijkt het de klantrelatie vanuit een cyclisch en integraal perspectief. Je vindt het model overigens ook terug in dit Handboek.

Door mijn eigen studie rond het CEL360™ Model kijk ik natuurlijk iets anders tegen de materie dan de gemiddelde lezer. Toch vond ik in het Handboek Conversie nog diverse accenten, die ook mijn denken weer verder helpen. Eén ervan was dat we te gemakkelijk loyaliteit koppelen aan het merk, terwijl uit studie blijkt dat veel klanten die loyaal zijn aan een merk dat vaak tegelijk ook aan andere (concurrerende) merken zijn. Mede hierdoor is de veronderstelling dat loyaliteit leidt tot herhaald koopgedrag niet terecht. Er spelen veel meer factoren mee: denk aan bestelgemak, empathie, overall klantbeleving, herkenbaarheid, etc.

Kijk ik naar het boek vanuit het perspectief van de marketingafdeling, dan is het Handboek Conversie vooral een rijke bron van praktische tips, cases, modellen, cijfers en feiten, die je echt zal helpen, om met behulp van de juiste content en de juiste channels, doelgericht nieuwe contacten te converteren naar trouwere klanten.

En daar is het veel marketeers toch om te doen.

Auteur: Patrick Petersen – www.onlinemarketeer.tv
Titel: Handboek Conversie & Customer Journey Mapping (eerste druk)
Uitgeverij: Van Duuren Media

ISBN: 978 90 59409187
Te bestellen bij BOL.com of Mananagementboek.nl

Handboek Conversie

Handboek Conversie

Edwin Korver (Gonzalez) - CROSS SILO BV
Edwin Korver (Gonzalez) - CROSS SILO BVhttps://cross-silo.com
CEO, CROSS SILO BV en Uitgever van iCity Magazine
 
Ontwerper van de ROUNDMAP - een 360-graden mapping systeem gericht op waardecreatie, klantinteractie en duurzame klantwaarde (CLV) - https://roundmap.com
 
Eerder werkzaam voor o.a. Dow Jones (US), CMG Finance (NL), SCSK Corporation (Japan), The Internet Plaza en Enternet. Beschikbaar als lid RvB (CMO/CDO/CSO) of RvC.

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Latest news

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de Bree een 'lean' aanpak voor om van 'idee tot succesvolle...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey in 2017 laat weinig heel van de beloftes van de...

Het destructieve effect van het Silo Syndroom

Het was op een donderdagmiddag. Vanuit de ruimte waar de marketeers zich bevonden klonk geschater. Collega's van andere afdelingen...

Het gevaar van bestuurlijke over- of onderstuur bij digitale transformaties

De meesten van ons zijn gewend te werken in een organisatie, waarbinnen de directie de doelen stelt en de...
- Advertisement -spot_imgspot_img

Transformatie vraagt ontzettend veel moed!

Vroeg of laat zal elk bedrijf er een keer aan moeten geloven: de sprong wagen en naar de overkant...

Elementor – De meest flexibele en krachtige pagebuilder voor WordPress

Wie regelmatig een website in Wordpress bouwt kent de routine: je bladert wat op een site als Themeforest, koopt voor...

Must read

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey...
- Advertisement -spot_imgspot_img

You might also likeRELATED
Recommended to you