MarketingFocus on the short term? Forget about content marketing!

Focus on the short term? Forget about content marketing!

-

- Advertisment -spot_img
Leestijd: 2 min (read)

Trying to explain the benefits of content marketing to a sales-driven organisation is like selling renewable energy to a coal stoker.

It keeps suprising me how little content preachers seem to understand about product delivery and/or monitization strategies and how content marketing could or could not benefit the execution of a particular strategy.

Because, content marketing probably isn’t suitable for at least 50% of the companies:

A study conducted several years ago by querying top marketing executives working at one-hundred leading U.S. technology companies, showed that despite all the talk about being market-driven and customer-focused, 54% of respondents viewed their company as actually being technology-driven.

Content marketing should be part of a market-driven organization, not of a sales-driven organization. Content marketing is intended for building a trusted brand; by telling stories about customer experiences; to facilitate dialogue between all stakeholders; to make better products and to evolve as a company; and to build long lasting relationships. Profit is not a goal by itself, but a means by which it can achieve the goals.

The sales-driven organization does not care about most of these things. The organization is often lead by former sales and marketing executives. Not by product developers. The goal is to achieve as much marketshare as possible and/or to improve profitability – as soon as possible. Content is limited to brochures, advertising and promotions. Data is intended to achieve the goals faster, not to please the customer.

And while we are at it: the technology-driven organization is even worse. They don’t care about the customer. They act on intuition for most if not all product decisions; the used technology to build a product they believed in; and simply jumped in. Awaiting a triggering event that could cause a dramatic surge in demand. Investors love these kind of companies, even though the risk of failing is enormous: the gains can be enormous too.

It is therefore pointless to suggest that content marketing is beneficial to all organizations, regardless of its strategies and goals.

Before selecting a specific marketing approach, ask yourself this question: Can we afford and/or do we want to invest in the long term? If not, forget about content marketing.

Edwin Korver (Gonzalez) - CROSS SILO BV
Edwin Korver (Gonzalez) - CROSS SILO BVhttps://cross-silo.com
CEO, CROSS SILO BV en Uitgever van iCity Magazine
 
Ontwerper van de ROUNDMAP - een 360-graden mapping systeem gericht op waardecreatie, klantinteractie en duurzame klantwaarde (CLV) - https://roundmap.com
 
Eerder werkzaam voor o.a. Dow Jones (US), CMG Finance (NL), SCSK Corporation (Japan), The Internet Plaza en Enternet. Beschikbaar als lid RvB (CMO/CDO/CSO) of RvC.

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Latest news

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de Bree een 'lean' aanpak voor om van 'idee tot succesvolle...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey in 2017 laat weinig heel van de beloftes van de...

Het destructieve effect van het Silo Syndroom

Het was op een donderdagmiddag. Vanuit de ruimte waar de marketeers zich bevonden klonk geschater. Collega's van andere afdelingen...

Het gevaar van bestuurlijke over- of onderstuur bij digitale transformaties

De meesten van ons zijn gewend te werken in een organisatie, waarbinnen de directie de doelen stelt en de...
- Advertisement -spot_imgspot_img

Transformatie vraagt ontzettend veel moed!

Vroeg of laat zal elk bedrijf er een keer aan moeten geloven: de sprong wagen en naar de overkant...

Elementor – De meest flexibele en krachtige pagebuilder voor WordPress

Wie regelmatig een website in Wordpress bouwt kent de routine: je bladert wat op een site als Themeforest, koopt voor...

Must read

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey...
- Advertisement -spot_imgspot_img

You might also likeRELATED
Recommended to you