MarketingSocial MarketingCase: Abercrombie & Fitch uitgekleed

Case: Abercrombie & Fitch uitgekleed

-

- Advertisment -spot_img
Leestijd: 1 min (read)

Kan een merk de woede van de social media overleven? Abercrombie & Fitch gaan de controverse in ieder geval niet uit de weg, maar hoe lang houden ze het vol?

Een paar weken geleden vond ik deze quote van Scott Cook, co-founder van Intuit:

A brand is no longer what we tell the consumer it is – it is what consumers tell each other it is.

Zo’n uitspraak komt niet uit de lucht vallen: door de opkomst van de social media is word-of-mouth de dominante factor geworden in de beeldvorming rond brands. Kon je tot voor kort een merk nog vrijwel elke denkbeeldige ‘lading’ meegeven, in de social media blijft daar in de regel weinig van over. De beeldvorming rond een merk wordt gevormd door onderlinge conversaties. Rands & Ravens tuimelen over elkaar heen om hun mening te geven over de talloze argeloze schietschijven, die ze op hun weg tegenkomen. Dat is althans de theorie.

Zo’n quote gaat leven als je het in de praktijk ziet gebeuren, zoals bij de exclusieve kledingwinkel A&F. De opgeklopte hype blijkt pijnlijk wrang en sociaal onaanvaardbaar:

Edwin Korver (Gonzalez) - CROSS SILO BV
Edwin Korver (Gonzalez) - CROSS SILO BVhttps://cross-silo.com
CEO, CROSS SILO BV en Uitgever van iCity Magazine
 
Ontwerper van de ROUNDMAP - een 360-graden mapping systeem gericht op waardecreatie, klantinteractie en duurzame klantwaarde (CLV) - https://roundmap.com
 
Eerder werkzaam voor o.a. Dow Jones (US), CMG Finance (NL), SCSK Corporation (Japan), The Internet Plaza en Enternet. Beschikbaar als lid RvB (CMO/CDO/CSO) of RvC.

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Latest news

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de Bree een 'lean' aanpak voor om van 'idee tot succesvolle...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey in 2017 laat weinig heel van de beloftes van de...

Het destructieve effect van het Silo Syndroom

Het was op een donderdagmiddag. Vanuit de ruimte waar de marketeers zich bevonden klonk geschater. Collega's van andere afdelingen...

Het gevaar van bestuurlijke over- of onderstuur bij digitale transformaties

De meesten van ons zijn gewend te werken in een organisatie, waarbinnen de directie de doelen stelt en de...
- Advertisement -spot_imgspot_img

Transformatie vraagt ontzettend veel moed!

Vroeg of laat zal elk bedrijf er een keer aan moeten geloven: de sprong wagen en naar de overkant...

Elementor – De meest flexibele en krachtige pagebuilder voor WordPress

Wie regelmatig een website in Wordpress bouwt kent de routine: je bladert wat op een site als Themeforest, koopt voor...

Must read

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey...
- Advertisement -spot_imgspot_img

You might also likeRELATED
Recommended to you