Social MarketingSocial MediaKun je een auto-DM ook op een zinvolle manier...

Kun je een auto-DM ook op een zinvolle manier inzetten?

-

- Advertisment -spot_img
Leestijd: 2 min (read)

Er is al veel gezegd en geschreven over het versturen over auto-DM’s op Twitter. Even voor de duidelijkheid: het gaat hier om een autoresponder, die je een privébericht (ook wel direct message of DM) stuurt, zo gauw je het betreffende twitteraccount volgt.

Ik ben het overwegend eens met tegenstanders van auto-DM’s, die zich dood ergeren aan onpersoonlijke, zelf-pitchende reacties. Over hoe je het vooral niet moet doen is dan ook genoeg geschreven. Maar auto-DM’s kunnen wel degelijk een rol spelen om conversatie’s op gang te helpen. Ik laat een paar voorbeelden zien:

Open de conversatie

“Hallo, bedankt voor je interesse. Mag ik je vragen wat de aanleiding is?”

Bied de ander de kans hulp aan te bieden

“Hallo, bedankt voor je interesse. Ik deel mijn kennis, maar leer ook graag. Wat is jouw specialiteit?”

Je hulp aanbieden

“Hallo, leuk dat je me volgt? Vertel eens wat over jezelf. Is er misschien al iets waar ik je mee zou kunnen helpen?”

Bedankje

“Hallo, bedankt voor je interesse. Als dank bied ik je gratis mijn eBook aan over XYX – linkje. Laat eens weten wat je ervan vindt.”

UItnodigend

“Hallo, leuk dat je me volgt! Deel je ook mijn passie rond Spaanse wijnen of wil je er gewoon meer over weten?”

Uitwaaiend

“Ik stel het enorm op prijs dat je me hier volgt. Wellicht leuk om ons contact verder uit te breiden via LinkedIn/Facebook ..”

En zo zijn er ongetwijfeld meer auto-DM’s mogelijk, die in ieder geval niet spammy, zelf-prijzend of afgezaagd zijn. Wees gewoon creatief, hou het uitnodigend en vriendelijk en vermijdt borstklopperij. En vergeet niet om terug te volgen, anders kan je volger je geen privé bericht terugsturen. Dus auto-DM aan, dan ook auto-follow aan.

Why Follow

Vanavond verraste Gert Jan Bos me met een auto-DM van de webtool ‘Why Follow‘, die in kaart brengt waarom mensen je volgen. De tekst was mij té direct en internationaal, maar ik vond het idee erachter wel geslaagd:

Thanks for the follow! Care to share why? t.co/TnzKE87fgF

Nadat je de link aanklikt, kun je aangeven waarom je Gert Jan volgt. Het gaat om een testje. Maar het idee erachter is zeker de moeite van het uitzoeken waard. Helaas kan de DM slechts beperkt worden aangepast.

Why Follow

TIP: “If you are on autopilot, do forget to smile like Otto .. no matter the cause.” (uit: Airplane!)

 

 

 

Edwin Korver (Gonzalez) - CROSS SILO BV
Edwin Korver (Gonzalez) - CROSS SILO BVhttps://cross-silo.com
CEO, CROSS SILO BV en Uitgever van iCity Magazine
 
Ontwerper van de ROUNDMAP - een 360-graden mapping systeem gericht op waardecreatie, klantinteractie en duurzame klantwaarde (CLV) - https://roundmap.com
 
Eerder werkzaam voor o.a. Dow Jones (US), CMG Finance (NL), SCSK Corporation (Japan), The Internet Plaza en Enternet. Beschikbaar als lid RvB (CMO/CDO/CSO) of RvC.

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Latest news

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de Bree een 'lean' aanpak voor om van 'idee tot succesvolle...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey in 2017 laat weinig heel van de beloftes van de...

Het destructieve effect van het Silo Syndroom

Het was op een donderdagmiddag. Vanuit de ruimte waar de marketeers zich bevonden klonk geschater. Collega's van andere afdelingen...

Het gevaar van bestuurlijke over- of onderstuur bij digitale transformaties

De meesten van ons zijn gewend te werken in een organisatie, waarbinnen de directie de doelen stelt en de...
- Advertisement -spot_imgspot_img

Transformatie vraagt ontzettend veel moed!

Vroeg of laat zal elk bedrijf er een keer aan moeten geloven: de sprong wagen en naar de overkant...

Elementor – De meest flexibele en krachtige pagebuilder voor WordPress

Wie regelmatig een website in Wordpress bouwt kent de routine: je bladert wat op een site als Themeforest, koopt voor...

Must read

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey...
- Advertisement -spot_imgspot_img

You might also likeRELATED
Recommended to you