Social MarketingSocial MediaSocial Media depressie?

Social Media depressie?

-

- Advertisment -spot_img
Leestijd: 2 min (read)

Nadat ik ‘Het VIRUS’ had bestreden (zonder synthetische medicatie), stond ik weer vol op mijn diverse digitale (door u allen bekende) meetingpoints.

Niet om nou heel erg trots op te zijn maar vanuit de marketing (old-fashion) ben ik min of meer per ongeluk in het drukke sociale media verkeer terecht gekomen. Zo beheer ik een aantal accounts vanuit verschillende branches.

In de auto sta ik vrijwel nooit in de file maar op de Timeline van Twitter & Facebook sta ik wel vaak vast op een druk kruispunt of ontkom niet aan een vervelende rotonde die totaal geen toegevoegde waarde heeft omdat het oude kruispunt met verkeerslichten prima zijn werk deed.

FOLLOW ME > FOLLOW YOU …. Wat een onzin. Sorry hoor maar waarom zou je dat willen? Ik volg bepaalde accounts omdat ze in die specifieke dialoog passen en ik graag wil weten wat zij voor leuks te melden hebben. Uiteraard hoop ik ook van meerwaarde te zijn met mijn korte nieuwtjes en aankondigingen.

Maar even realistisch…. Zoals ik het zie, men krijgt geen volgers als er niet eerst heel hard over het plein geblèrd wordt dus trapt men gemakkelijk in die valkuil. Dan worden er allerlei zgn. kleine WIN & RT acties gehouden en komen er volgers. Er zijn accounts die best wel groot zijn >3.000 followers, die PUUR bestaan uit het ‘RT’en’ van andermans WINacties. Maar wat levert dat nou op?

Logisch lijkt mij dat er eerst een analyse gemaakt wordt waarin antwoord gegeven op een aantal basisvragen; waar bevindt mijn klant zich, welke informatieplatformen bezoekt hij/zij, waar en hoe communiceert men hier? Ik durf te wedden dat je daar met je fantastische product of dienst kunt adverteren. Ja.. dat kost wel centjes maar voor niets gaat de zon op, toch?

Vanaf dat ‘meetingpoint’, kan men meer info verkrijgen via de website en uiteraard kun je daar kiezen of je ook via Twitter en/of Facebook en/of etc. op de hoogte gehouden wil worden van kortstondige nieuwtjes. Belangrijker is het aantal abonnees van de (GOEDE) digitale nieuwsbrief, die is zeker van meerwaarde, hier vindt immers merkbeleving plaats. Een Twitteraccount zou wellicht ook een goede optie zijn als verlengstuk van de servicedesk.

Zeer onlangs kwam ik een ‘vriendensuggestie’ tegen op Facebook. Een dame die ik al minstens 3 jaar niet had gezien of gesproken. De profielfoto die zij hanteert, heb ik een jaar of 4 terug gemaakt. Niet echt een heel actueel uithangbordje zou ik zeggen. Ik ben benieuwd hoe ze er nu in het echt uit ziet want ik had (believe me) al heel wat aan die foto bewerkt. Het maakte me een beetje weemoedig want ik weet, zo zijn er velen! Oh nee hè, toch niet weer ‘Het VIRUS’?

Nee, hooguit beetje Social Media depri maar gelukkig weet ik dat verstandige mensen kunnen relativeren.

Mijn advies: hou een kritische en frisse blik bij beoordeling van social media wegen en overwegen, succes!

1 Comment

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Latest news

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de Bree een 'lean' aanpak voor om van 'idee tot succesvolle...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey in 2017 laat weinig heel van de beloftes van de...

Het destructieve effect van het Silo Syndroom

Het was op een donderdagmiddag. Vanuit de ruimte waar de marketeers zich bevonden klonk geschater. Collega's van andere afdelingen...

Het gevaar van bestuurlijke over- of onderstuur bij digitale transformaties

De meesten van ons zijn gewend te werken in een organisatie, waarbinnen de directie de doelen stelt en de...
- Advertisement -spot_imgspot_img

Transformatie vraagt ontzettend veel moed!

Vroeg of laat zal elk bedrijf er een keer aan moeten geloven: de sprong wagen en naar de overkant...

Elementor – De meest flexibele en krachtige pagebuilder voor WordPress

Wie regelmatig een website in Wordpress bouwt kent de routine: je bladert wat op een site als Themeforest, koopt voor...

Must read

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey...
- Advertisement -spot_imgspot_img

You might also likeRELATED
Recommended to you