MarketingSocial MarketingGlobal E-commerce Report 2013 NL (GWI.7)

Global E-commerce Report 2013 NL (GWI.7)

-

- Advertisment -spot_img
Leestijd: 1 min (read)

GlobalWebIndex voert het meest uitgebreide en gedetaileerde onderzoek ter wereld uit naar de ontwikkeling van e-commerce over meerdere platformen (PC, mobiel, tablets, consols en TV).

De GWI-rapporten verschijnen 3x per jaar en helpen bedrijven om inzicht te krijgen in het gedrag, de motivatie en de houding van klanten op een wereldwijde schaal. Hiervoor voert GlobalWebIndex 130.000 interviews per jaar, verdeeld over 31 internationale markten.

Het zojuist uitgekomen rapport ‘Global E-commerce Report 2013’ is van februari 2013 en kijkt terug op voorgaande perioden. Uiteraard wordt daarin ook gekeken naar Nederland en een aantal conclusies zijn nu al opvallend te noemen. Zo blijkt – geheel tegen onze verwachting – dat Nederland behoorlijk achterloopt als het gaat om online aankopen.

Een paar voorbeelden van die opvallende achterstand:

  • Wereldwijd koopt méér dan 50% hun boeken online, in Nederland is dit minder dan 13%.
  • Wereldwijd bestellen méér dan 40% hun films online, in Nederland is dit minder dan 7%.
  • Wereldwijd laten 69% van de kopers een review achter, in Nederland slechts 30%.

Meer informatie vindt u op de site van GlobalWebIndex, waar u ook een linkje vindt om het gehele GWI.7 rapport direct te bestellen.

Edwin Korver (Gonzalez) - CROSS SILO BV
Edwin Korver (Gonzalez) - CROSS SILO BVhttps://cross-silo.com
CEO, CROSS SILO BV en Uitgever van iCity Magazine
 
Ontwerper van de ROUNDMAP - een 360-graden mapping systeem gericht op waardecreatie, klantinteractie en duurzame klantwaarde (CLV) - https://roundmap.com
 
Eerder werkzaam voor o.a. Dow Jones (US), CMG Finance (NL), SCSK Corporation (Japan), The Internet Plaza en Enternet. Beschikbaar als lid RvB (CMO/CDO/CSO) of RvC.

1 Comment

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Latest news

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de Bree een 'lean' aanpak voor om van 'idee tot succesvolle...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey in 2017 laat weinig heel van de beloftes van de...

Het destructieve effect van het Silo Syndroom

Het was op een donderdagmiddag. Vanuit de ruimte waar de marketeers zich bevonden klonk geschater. Collega's van andere afdelingen...

Het gevaar van bestuurlijke over- of onderstuur bij digitale transformaties

De meesten van ons zijn gewend te werken in een organisatie, waarbinnen de directie de doelen stelt en de...
- Advertisement -spot_imgspot_img

Transformatie vraagt ontzettend veel moed!

Vroeg of laat zal elk bedrijf er een keer aan moeten geloven: de sprong wagen en naar de overkant...

Elementor – De meest flexibele en krachtige pagebuilder voor WordPress

Wie regelmatig een website in Wordpress bouwt kent de routine: je bladert wat op een site als Themeforest, koopt voor...

Must read

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey...
- Advertisement -spot_imgspot_img

You might also likeRELATED
Recommended to you