Social MarketingSocial MediaWie gehoord wil worden heeft luisteraars nodig!

Wie gehoord wil worden heeft luisteraars nodig!

-

- Advertisment -spot_img
Leestijd: 2 min (read)

Het is een veelgehoorde klacht van bedrijven in de social media: “We posten al maanden zorgvuldig samengestelde berichten op ons Twitter account, maar het leidt nergens toe. Waar doen we het nog voor?”. We kunnen het niet vaak genoeg zeggen: u heeft een groter bereik nodig! Geen honderden volgers, maar duizenden, of liever nog tienduizenden. Het is gewoon kansberekening.

Een basisregel is dat elke tweet die u verstuurt door slechts 1:100 van uw volgers wordt gelezen. Heeft u 500 volgers, dan is uw effectieve bereik dus 5. Zou u een krant uitbrengen als slechts 5 abonnees uw artikelen lazen? Natuurlijk niet. En een dergelijk ‘bereik’ zal ook weinig adverteerders tot vrolijkheid stemmen. Dus niet vreemd dat u er zelf ook niet gelukkig van wordt.

Om invloed te krijgen heeft u allereerst een voldoende groot bereik nodig. De idee dat u volgers (uw bereik) het beste kunt opbouwen door uitsluitend buitengewoon interessante content te publiseren is naïef: uw producten en diensten verkopen zich tenslotte ook niet vanzelf – ook al zijn ze nog zo goed. Ook uw twitter-account moet gemarket worden!

Bedenk daarbij: het gaat niet alleen om uw volgers, maar veel meer nog om ‘de volgers van uw volgers’. Want voor een exponentieel bereik moeten uw berichten ge-retweet worden. Houd daar rekening mee als u uw tweet samenstelt: plaats liever geen tweet van 140 karakters, maar maximaal 120. Op die manier laat u de retweeter ruimte voor een opmerking. En opmerkingen van uw tweeps geven uw tweet meerwaarde en bieden de retweeter de kans zichzelf te profileren. Voor wat hoort wat, zo werkt de social media.

En voor de criticasters, die nu al brullen: het gaat niet alleen om het aantal volgers! Klopt deels: een bereik hebben met waardeloze content is net zo zinloos als geen bereik hebben met fantastische content. Daarnaast is Twitter slechts een onderdeel van uw inbound marketing strategie. Maar het is wel een héél belangrijk onderdeel: op Twitter vangt u namelijk (als u het goed doet) meer aandacht dan in welke media dan ook. En die aandacht kunt u goed gebruiken voor het vervolg van uw inbound marketing activiteiten. Gebruik het dus goed.

Heeft u als organisatie geen idee hoe u uw bereik actief kunt vergroten? Dan help ik u daar graag bij (@edwinkorver). Voor 1 Euro per dag zorg ik ervoor dat u doorlopend relevante volgers krijgt en geef  ik u advies hoe u uw content kunt verrijken en uw autoriteit kunt vergroten. Zelf heb ik zo’n 140.000 volgers, verdeeld over een aantal accounts. Mijn ervaring is uw voordeel.

Edwin Korver (Gonzalez) - CROSS SILO BV
Edwin Korver (Gonzalez) - CROSS SILO BVhttps://cross-silo.com
CEO, CROSS SILO BV en Uitgever van iCity Magazine
 
Ontwerper van de ROUNDMAP - een 360-graden mapping systeem gericht op waardecreatie, klantinteractie en duurzame klantwaarde (CLV) - https://roundmap.com
 
Eerder werkzaam voor o.a. Dow Jones (US), CMG Finance (NL), SCSK Corporation (Japan), The Internet Plaza en Enternet. Beschikbaar als lid RvB (CMO/CDO/CSO) of RvC.

Leave a reply

Please enter your comment!
Please enter your name here


This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Latest news

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de Bree een 'lean' aanpak voor om van 'idee tot succesvolle...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey in 2017 laat weinig heel van de beloftes van de...

Het destructieve effect van het Silo Syndroom

Het was op een donderdagmiddag. Vanuit de ruimte waar de marketeers zich bevonden klonk geschater. Collega's van andere afdelingen...

Het gevaar van bestuurlijke over- of onderstuur bij digitale transformaties

De meesten van ons zijn gewend te werken in een organisatie, waarbinnen de directie de doelen stelt en de...
- Advertisement -spot_imgspot_img

Transformatie vraagt ontzettend veel moed!

Vroeg of laat zal elk bedrijf er een keer aan moeten geloven: de sprong wagen en naar de overkant...

Elementor – De meest flexibele en krachtige pagebuilder voor WordPress

Wie regelmatig een website in Wordpress bouwt kent de routine: je bladert wat op een site als Themeforest, koopt voor...

Must read

Kan het (weer) landen?

In zijn boek 'Kan het vliegen?' stelt Tony de...

Digitale transformatie: schade van 900 miljard USD (!)

Het lijkt bijna onwaarschijnlijk, maar het onderzoek van McKinsey...
- Advertisement -spot_imgspot_img

You might also likeRELATED
Recommended to you